Вересень
Групова консультація з педагогічними працівниками за темою "Як відновити спілкування "вчитель-учень" під час воєнного стану"
На деякий час вчителі та учні втратили зв'язок, переривався освітній процес, адже війна змінила світ, який ми знали досі. Але рано чи пізно як вчитель так і учні повіинні повернутися до роботи та навчання, очного спілкування.
На консультації були розглянуті такі питання, як:
- оновлення послідовностей безперервності (когнітивна безперервність, рольова наступність, соціальна наступність, історична наступність);
- теми у спілкуванні з учнями, які можуть допомогти (у порядку ранжування від більш важливих);
- правила планування зустрічей з учнями у надзвичайних ситуаціях.
Групова консультація для батьків за темою "Сім порад для батьків, як підтримати дитину під час війни"
На консультації були розглянуті поради ізріїльських психологів для батьків - як впоратися з такими емоціями, як стрес, розчарування, страх, а відтак допомогти дитині:
- слухати;
- не уникати складних розмов;
- контролювати контент дитини;
- бути готовими до будь-яких запитань та реакцій дитини;
- турбуватися про себе;
- підтримувати рідних та приймати підтримку;
- вірити у краще.
Групова консультація для здобувачів освіти за темою "Самодопомога під час війни"
На консультації були розглянуті поради для самодопомоги, якщо:
- з'являються спогади про травматичні події;
- з'являються панічні атаки;
- відчуваєте себе дисоційованим або розсіяним;
- відчуваєте тривогу або страх;
- вам сумно, пригнічено чи самотньо;
- хочете заподіяти собі шкоди.
Психологічна година з педагогічними працівниками на тему "Як говорити з людиною, яка пережила трагедію чи виїхала із зони катастрофи"
Розглянуто важливі фрази, які допоможуть людини нормалізуватита та відновити психологічну рівновагу:
- "Твоя реакція зараз - нормальна"
- "Тепер ти у спокійному місці"
- "Я поважаю та приймаю твої почуття"
- "Я вірю, ти зможеш"
та ін.
Психологічна година з батьками на тему "Рекомендації батькам підлітків в умовах війни"
Було розглянуто такі питання:
- як реагують підлітки в кризових ситуаціях;
- як стан батьків передається дитині (підлітку);
- як батькам мінімізувати негативний стан стресу на дітей;
- що таке та як проявляється почуття провини.
Психологічна година із здобувачами освіти на тему "Мотивація на успіх - як себе мотивувати"
Розглянули що таке "мотивація", її суть і цілі.
Види та типи мотивації, приклади внутрішньої та зовнішньої мотивації.
Також розглянули способи потужної мотивації себе на успіх в житті.
Методи щоб отримати натхнення:
- мудрі вислови;
- історії успішних людей;
- мотиваційні поради;
- мислення в позитивному ключі;
- візуальне уявлення цілей;
- афірмації;
- ведення щоденника досягнень, тощо.
Жовтень
Психологічна година з педагогічними працівниками на тему "Вікові особливості суїцидальної поведінуи підлітків"
На психологічній годині будо розглянуто:
- що таке "суїцидальна поведінка" та "прояв суїцидальної активності";
- етапи суїцидальної поведінки;
- міри суїцидального підліткового ризику;
- фактори та чинники суїцидальної поведінки;
- психологічні стани підлітка.
Психологічна година із здобувачами освіти на тему "Я маю право відчувати та висловлювати свої почуття"
На психологічні годині було розглянуто:
- що таке "почуття";
- основні види вищих почуттів;
- чому не можна пригнічувати свої почуття;
- чому потрібно навчитися виражати свої почуття;
- як правильно висловити позитив та що робити.
Психологічний тренінг для педагогів «Професійна мобільність педагога, абочомутреба вчитися і змінюватися все життя?»
Завданнями тренінгу було:
- формування сприятливого психологічного клімату
-знаходження подібностей у учасників групи для поліпшення взаємодії між ними
- розвиток вміння працювати в команді
- взначити рівень ІКТ-компетентності учасників навчально-виховного процесу в результаті організації та аналізу навчальних занять.
- підвищити комунікативні навички педагогів
- підвищити настрій на вдачу, щастя, добро і успіх.
Психологічна година на тему "Стрес та депресія в житті людини"
Одним із чинників, що впливають на психічне здоров’я, є стресові ситуації. Для життя людини, її психічного та фізичного здоров’я, її щастя важливим є уміння долати стреси.
Здобувачі освіти ознайомилися з тим, як стрес впливає на наш організм, а саме:
- на опорно-руховий апарат;
- на дихальну систему;
- на серцево-судинну систему;
- на ендокринну систему;
- на шлунково-кишкову систему;
- на нервову систему.
Також отримали рекомендації/методи, які можуть запобігти негативному впливу стресу.
Групові консультації з учасниками освітнього процесу на тему "Як підготуватися до блекауту?"
Учасники освітнього процесу отримали рекомендації як підготуватися до блекауту без втрати внутрішніх ресурсів, а саме:
- усвідомлювати інформаційний тиск;
- накопичувати психічні ресурси;
- планувати;
- гуртуватися;
- практикувати майндфулнес;
- займатись суспільно корисною діяльністю;
- віднайти точки опори тощо.
Тренінг для батьків "Партнерська взаємодія з дитиною"
Родина – це природний осередок найглибших людських почуттів, де дитина засвоює основни моралі серцем і душею, коли розвиваютьсч почуття доброти, чуйності, совісті, любові до всього живого.
Метою тренінгу було створення позитивного мікроклімату в родинах, ознайомлення з принципами гуманістичного виховання, оволодіння навичками толерантного спілкування.
Листопад
Психологічна година із педагогічними працівниками на тему "Технологія профілактичної бесіди педагога з батьками щодо попередження насильства в сім'ї"
Профілактична бесіда педагога з батьками, діти яких зазнають насильства в сім'ї, спрямовується на сумісне встановлення причин насильницьких стосунків та визначеня можливостей їх корекції.
На психологічній годині було детально розглянуто як створити спеціальний простір для бесіди та етапи бесіди педагога з батьками, яким притаманний агресивний стиль спілкування з власними дітьми.
Психологічна година із здобувачами освіти на тему "Домашнє насильство: що робити та куди звертатися"
На психологічній годині було розглянуто:
- що таке "домашнє насильство" згідно закону;
- хто може бути жертвою, як і кривдником, домашнього насильства;
- які види насильства існують;
- міфи про домашнє насильство;
- що робити, якщо ви стали свідком;
- що робити та куди звертатися, якщо ви - жертва.
Тренінг для педагогів "Збереження та зміцнення психологічного здоров'я педагога"
Збереження психічного здоров'я – в наш час найактуальніша проблема. Для ефективної роботи, збереження психічного здоров'я вчителю важливо відновити свій психоенергетичний потенціал, позбутися страхів, розчарування, пом’якшити вплив стресових ситуацій.
Завданнями тренінгу було:
- розширити знання вчителів про стрес, психічне здоров'я;
- з'ясувати позитивні та негативні аспекти стресу, психоемоційного напруження;
- розвивати вміння знаходити шляхи подолання стресових ситуацій та інших несприятливих емоційних станів;
- дати змогу зрозуміти цінність свого життя і здоров'я.
Тренінгове заняття для здобувачів освіти на тему "Будь собою"
«ЗНАТИ СВОЄ ВЛАСНЕ "Я" Є МУДРІСТЮ, ЗНАТИ СВОГО СУСІДА — ГЕНІАЛЬНІСТЮ» МІННА АТРІУМ
Мета тренінгу: розвинути здатність встановлювати і підтримувати психологічний контакт у спілкуванні, сприяти самопізнанню учасників, допомогти зняти внутрішні бар'єри для підвищення рівня комунікації та взаємодії у команді.
Тренінг для батьків «На шляху довзаємодії»
Мета та завдання тренінгу:
- поглибити знання батьків з питань виховання дітей;
- дати батькам можливість поділитися своїм досвідом сімейного виховання і підвести їх до аналізу особистого педагогічного досвіду;
- підвищувати психолого–педагогічну компетентність батьків у питаннях дитячо–батьківських стосунків;
- залучати батьків до організації навчально–виховного процесу, зацікавлюючи їх шкільним життям дітей.
Психологічна година на тему "Толерантність в сучасному світі"до Міжнародного дня людей з обмеженими фізичними моливостями, яке відзначається 3 грудня.
Були розкриті такі поняття, як "толерантніть", "толерантний", "люди з обменими можливостями".
Здобувачі освіти ознайомилися із біографіями видатних людей, таких як:
Ерік Ванхеймаер- сліпий атлет та мандрівник
Ліна По- талановита балерина та скульптор українського походження
Франклін Делано Рузвельт- видатний лідер американської нації
Естер Вергеер- найвідоміша у історії баскетболістка та тенісистка-візочниця
Нік Вуйчич- з народження немає рук і ніг
Також дізнались історії винекнення Паралімпійських ігор та Ігор нескорених.
Грудень
Профілактичне заняття за темою "ВІЛ і СНІД" до Міжнародного дня боротьби зі СНІДОМ.
Здобувачі освіти ознайомились із:
- статистикою інфікованих, хворих та померлих від СНІДу людей;
- розібрались у скороченні понять "ВІЛ" і "СНІД";
-розглянули шляхи передачі ВІЛ та через що ВІЛ не передається;
- дізнались що робити, якщо тест на ВІЛ виявився позитивним.
Також переглянули відео із Яною та Данею, громадськими активістами, співзасновниками молодіжної організації "Teehgergizer", які народилися та живуть з ВІЛ.
Зустріч із волонтером "З добротою у серці"
5 грудня 2022 року, у Міжнародний день волонтера, у online-форматі відбулась зустріч із Зеленською Діаною Вадимівною, яка розповіла свою історію діяльності, як волонтера.
Останні роки вона дуже завзято працювала фотографом, мала свою фотостудію, викладала сальсу, займалась волонтерством у Ржавецькому психоневрологічному інтернаті. За пару місяців до війни виїхала до Ізраїлю, з надією, що повернеться до дому, але сталося не як бажалося...
Але вона не опустила руки. В перші дні записалася до волонтерської організації, яка пакувала та доставляла гуманітарну допомогу до України, малювала стікери, гроші з продажів яких йшли на допомогу ЗСУ та ТРО, приймала участь у благодійних заходах як фотограф та проводила майстер-класи з танців.
Акція "Запали свічку"
У рамках Міжнародної акції "16 днів проти насильства" класні керівники, Кокоша О.І., Михайлова І.В., Тулінова А.М., разом із практичним психологом, Дріль Ю.В., провели акцію "Запали свічку" до Міжнародного дня пам'яті студенток, розстріляних у Монреалі.
Вони розповіли про:
- історію походження цього дня жалоби;
- послідовність дій та мотиви злочинця Марка Лепіна, який скоїв цей злочин;
- показники насильства щодо жінок та дівчат;
- розібрали проблему ґендерно зумовленого насильства.
Наприкінці акції присутні запалили "свічку пам'яті" та вшанували хвилиною мовчання студенток, розстріляних у Монреалі, та всіх жінок і дівчат, чиє життя жорстоко та цинічно забрали.
Психологічна година на тему "Самооцінка та її роль в житті людини"
Метою заняття було:
- розкрити суть самооцінки як складової «образу Я» показати її вплив на організацію життя;
- показати шляхи формування адекватної самооцінки як однієї з можливостей самореалізації кожної особистості;
- ознайомитися з методами позбавлення невпевненості у собі та своїх можливостях;
- за допомогою тесту допомогти глибше пізнати себе й викликати прагнення самовдосконалення.
Психологічна година на тему "Юридична відповідальність за правопорушення"
На заході було розглянуто:
- що таке юридична відповідальність;
- ознаки юридичної відповідальності;
- мета та принципи держави;
- види юридичної відповідальності за видом правопорушення та обставини, що її виключають;
- поняття і підстави міжнородно-правової відповідальності, її суб'єкти.
Просвітницьке заняття з елементами тренінгу "Профілактика стресових розладів у педагогів"
Метою заняття було:
- дослідити стресові фактори в житті людини та знайти шляхи зменшення їх негативного впливу;
- показати важливість почуття здорового егоїзму;
-розвивати навички самоаналізу.
Розглянули:
- причини стресу;
- поведінкові способи боротьби зі стресовою напругою
Просвітницьке заняття для батьків на тему "Психофізіологічні особливості підліткового віку"
Підлітковий періодхарактеризується різкою активізацією життєдіяльності і глибокою перебудовою організму. У цей час відбуваються інтенсивні кардинальні зміни в організмі дитини на шляху біологічної зрілості і статевого дозрівання відбувся інтенсивне формування особистості, енергійне зростання моральних та інтелектуальних сил і можливостей.
Були розглянуті фізіологічні зміни, що відбуваються в головному мозку та їх прояв на поведінку підлітка та психологічні особливості та їх прояви в поведінці.
Січень
Психологічна година із здобувачами освіти 12-х класів на тему: "Обираючи професію - обираєш майбутнє"
Життя постійно ставить людину перед вибором. Одним із найважливіших кроків у житті є вибір професії. Вибір професії - найголовніший чинник того, як складеться подальше життя людини та як вона буде себе в ньому почувати.
Метою заняття було:
- допомогти учням вивчити власні нахили, особливості свого характеру та темпераменту;
- зорієнтуватися в світі професій;
- ознайомитися з новими професіями на ринку праці;
- скласти формулу вибору професій.
Психологічна година із здобувачами освіти 10-го та 11-х класів на тему "Вибір професії або заняття з батьма невідомими"
Метою заняття було формування у здобувачів освіти відповідального ставлення до вибору професійного шляху через розширення меж самопізнання й одержання інформації про світ професій.
На занятті було розглянуто:
- що таке "професія";
- фактори, які впливають на професійне самовизначення людини;
- основні помилки під час вибоу професії;
- складання особистої формули вибору професії.
Тренінг для батьків на тему "Вибір професії - справа дитини?!"
Вибір професії - одне з найбільш відповідальних рішень, які приймає людина в соєму житті, це друге її народження. Від того, наскільки влучно вона обере свій життєвий шлях, залежить, яке місце в суспільстві вона буде посідати.
Меотю тренінгу було:
- поглибити знання про світ професій, основні мотиви та причини вибору професії;
- зрозуміти, що вибір професії - справа не лише дитини;
- навчитись надавати допомогу дитині у виборі професії.
Групова консультація із здобувачами освіти на тему "Сексуальне насильство - що та як?"
"...сексуальне насильство часто не схоже на те, як ми собі уявляємо "насильство"; дуже рідко тут застосовується пістолет або ніж, здебільшого не проявляється "агресія" у звичному значенні цього слова. Це примус і позбавлення людини-жертви вибору стосовно того, що з нею станеться. Жертви не обирають "завмерти", бо це стресова реакція, яка максимізує шанси вижити..." (Емілі Нагоскі)
На консультації було розглянуто визначення сексуального насильства в українському законодавстві, відповідальність за сексуальне несильство, як діяти постраждалим від сексуального насильства.
Групова консультація з педагогічними працівниками на тему "Як розпізнати ознаки суїцидальної поведінки та що робити в цьому випадку"
Суїцидальні думки можуть бути присутні у людей, які переживали чи переживають психотравмуючу подію або ж перебувают у стані депресії та інших важких психічних станах.
На консультації були розглянуті ознаки особистінсних унікальних маркерів суїцидальної поведінки, такі як:
- тунельне мислення;
- пряма розмова про небажання жити;
- залежність;
- спроби самогубства в минулому;
- загальні слова-маркери;
- фізичні маркери;
- самоушкождення;
- погрози накласти на себе руки.
Також було розглянуто:
- що робити у випадках, коли підозрюєте, що людини схильна до самогобства, але мовчить про це?
- як поводитися близьким у ситуаціях, коли є підозра що людина може скаїти суїцид.
Лютий
Психологічна година із здобувачами освіти до всесвітнього дня боротьби з раком
Щорічно 4 лютого відзначається Всесвітній день боротьби проти раку, який було засновано у 2000 році на першому Всесвітньому саміті по боротьбі з онкологічними захворюваннями у Парижі.
Підписана керівниками держав та провідних медичних центрів Паризька хартія боротьби з раком об'єднує науковців, практикуючих лікарів, громадськість та державні органи задля перемоги над однією з найнебезпечніших патологій - раком!
Головною метою проведення Всесвітнього дня боротьби проти раку є:
- Підвищення обізнаності про рак як про одне із найстрашніших захворювань сучасної цивілізації.
- Привернення уваги суспільства до запобігання, виявлення, лікування злоякісних новоутворень.
- Формулювання завдань, що стоять перед світом у боротьбі з онкохворобами.
- Заклик до політиків і членів організації «Міжнародний союз по боротьбі з онкологічними захворюваннями» (далі UICC) відноситися до раку, як до політичного пріоритету.
Урок з інтернет-безпеки до Дня безпечного інтернету із здобувачами освіти за темою "Обережність та обачливість - помічники мого життя"
Здобувачі освіти були ознайомлені з інтернет-загрозами, а саме:
- що таке комп'ютерний вірус, його основні джерела та ранні ознаки зараження комп'ютера;
- що таке кібер-хуліганство;
- що таке кібер-булінг та кібер-грумінг;
- що таке фішинг, фармінг та спам;
- хто такі грифери та онлайн-хижаки.
Групова консультація з батьками на тему "Кримінальна відповідальність неповнолітніх"
На груповій консультації були озглянуті наступні питання:
1. З якого віку наступає відповідальність дутей за злочин?
2. Яке покарання може бути визначено дитині?
3. Чи є якісь особливі умови правосуддя, коли підсудним є неповнолітня дитина?
4. Де відбувають покарання у виді позбавлення волі неповнолітні засуджені?
5. Чи несуть батьки кримінальну відповідальність, та в якій мірі, за злочини, скоєні малолітніми, неповнолітніми дітьми?
Психологічна година із здобувачами освіти до щорічного Дня всіх закоханих
День Святого Валентина ще іменують Днем усіх закоханих.
Свято — неофіційне і не є вихідним, проте активно відзначається молоддю щорічно14 лютого.День Валентина прийшов до нас з-за кордону і дуже скоро став одним з найпопулярніших молодіжних свят.
Було розглянуто історію винекнення свята, деякі легенди, символи свята та традиції святкування Дня всіх закоханих у різних країнах світу.
Психологічна година із здобувачами освіти до Дня спонтанного прояву доброти
17 лютого в усьому світі відзначають День спонтанного прояву доброти. Започаткували це свято у 1995 році в американському місті Денвер. Утім, воно швидко набуло популярності, що поступово вийшло за межі США і стало відомим в усьому світі. Ураховуючи ситуацію військової агресії – це свято є неабияк актуальним у нашій державі.
На заході було розглянуто:
1.Що це за день?
2.Як виникла ідея відзначати День спонтанного прояву доброти?
3.Історія створення Дня спонтанного прояву доброти та мета заснування події
4.Цікаві факти про добро
5.День спонтанного прояву доброти в історії
6.Як святкувати День спонтанного прояву доброти?
7.Чому важливий цей день?
Круглий стіл із педагогічними працівниками на тему "Стрес. Емоційне вигорання. Керування стресами."
На круглому столі було розглянуто наступне:
- види стресу;
- стресові фактори;
- реакція організму на стрес;
- стрес і здоров'я;
- ознаки емоційного вигорання;
- стресова стійкість;
- керування стресами.
Психологічна година із здобувачами освіти до Світового дня без Facebook
28 лютого проводиться Світовий день без Facebook. Організований користувачами Facebook для інформування адміністрації соціальної мережі про кібер-залежність і вторгнення в особисте життя. Ці лютневі заходи у третій декаді місяця мають традиційний щорічний характер.
Ця потужна соціальна мережа стала для багатьох із нас автоматизмом і навіть рутиною. Ми переглядаємо потік новин, ми залишаємося в курсі подій, нам подобаються статті та фотографії наших друзів, не усвідомлюючи, наскільки більша частина нашої взаємодії зараз відбувається здебільшого в мережі.
Всесвітній день без Facebook був створений, щоб стримати залежність від соціальних мереж і дедалі більш нав'язливу рекламу та питання конфіденційності.
Групова консультація з батьками та педагогічними працівниками щодо подій у Харкові 27 лютого, пов'язаних із ПВК "Редан"
В Україні набуває популярності новий рух молоді, який називається "ПВК Редан”. Його учасників відрізняє неформальна зовнішність. Вони носять довге крашене волосся та чорний одяг з павуком й цифрою 4. Назву рух взяв з манги Hunter x Hunter, у якому єзлочинне угруповання“Геней Редан” з символом-павуком. Конкретної ідеології в "ПВК Редан” немає.
Було розглянуто що таке ПВК "Редан",історію винекнення даного руху, відмінні ознаки учасників, що робити у випадку, якщо дитина вступила до даного руху.
Березень
Профілактичні заняття із здобувачами освіти 10-го, 11-х, 12-х класів за профілактичною програмою "Безпечне життя - безпечне кохання"
Тема: "Права і обов'язки дитини.Протидія та запобігання насильству"
Заняття: "Протидія булінгу"
Метою занять було:
- онайомити з поняттям "булінг", видами та проявами булінгу;
- розвивати навички конструктивного вирішення кофліктних ситуацій;
- розвивати навички толерантного спілкування, формувати негативне ставлення до булінгу (неприпустимість прояву булінгу в дитячому середовищі);
- як розпізнати жертву, агресора та спостерігача у булінгу;
- розглянути куди або до кого можна звернутися, якщо опинились чи стали свідками булінгу.
Заняття: "Протидія кібербулінгу - небезпечний віртуальний простір"
Метою занять було:
- сформувати уявлення про небезпеки, які очікують на дітей під час користування Інтернетом;
- ознайомити з поняттям "кібербулінг" та його проявами в освітньому середовищі;
- розвинути навички безпечного спілкування в Інтернеті;
- розглянути до кого звернутися якщо опинилися в ситуації кібербулінгу.
Заняття: "Протидія і запобігання домашньому насильству"
Метою занять було:
- поінформувати дітей про домашнє насильство, його види і форми прояву;
- повідомити причини насильства і показати його наслідки;
- ознайомити з нормативними документамищодо запобігання та протидії домашнього насильства.