Умови доступності закладу освіти для навчання
осіб з особливими освітніми потребами

ХЛ № 183 забезпечує здобувача освіти з особливими освітніми потребами інклюзивним освітнім середовищем :

- необхідними ресурсами освітнього процесу, що мають відповідати ліцензійним та акредитаційним вимогам;

- умовами доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами.

Право на доступну освіту зазначеної категорії здобувачів освіти реалізується за їх бажанням (або бажанням їх законних представників) шляхом організації індивідуальної форми навчання. Заклад освіти за потреби може утворювати інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами відповідно до індивідуальної програми розвитку та з урахуванням їхніх індивідуальних потреб і можливостей (стаття 20 Закону України «Про освіту») Практичне впровадження інклюзивного середовища базується на принципах універсального дизайну та розумного пристосування.

Принципи універсального дизайну та розумного пристосування:

- рівність та доступність використання;

- гнучкість використання;

- простота та інтуїтивність використання;

- доступно викладена інформація;

- терпимість до помилок;

- малі фізичні зусилля;

- наявність необхідного розміру, місця простору.

Усі основні приміщення закладу мають природне освітлення. Світло на робочі місця падає ліворуч. При оздоблені навчальних приміщень враховано такі вимоги: стіни світлих тонів; меблі, парти – кольору натурального дерева; стелі, віконні рами – білі. Розташування меблів і обладнання, декоративних рослин сприяє максимальному використанню денного світла і рівномірному освітленню
приміщень. З вересня по травень у приміщеннях рівень освітлення підвищується за допомогою штучного освітлення. У закладі дотримується повітряно – тепловий режим. Приміщення обладнані системами центрального опалення та вентиляції, що забезпечують сприятливі мікрокліматичні умови
внутрішнього середовища. Чистота повітря у закладі забезпечується регулярністю вологого прибирання, використанням всіх видів провітрювання (наскрізне, кутове, однобічне).
Навчальні меблі класних кімнат відповідають віковим особливостям дітей, враховується специфіка освітнього процесу.
Шкільна та пришкільна території підтримуються в належному стані.

На виконання Плану заходів з реалізації Національної стратегії у сфері прав людини на період до 2020 року в частині доступності до будівель та приміщень для маломобільних груп населення, у тому числі осіб з інвалідністю з порушеннями опорно-рухового апарату встановлено кнопку виклику.

/Files/images/2017-2018/ХВ(З)Ш № 5 кнопка виклику 2.jpg /Files/images/2017-2018/ХВ(З)Ш № 5 кнопка виклику.jpg

Нормативні документи

Інструктивно-методичні рекомендації щодо організації навчання осіб з особливими освітніми потребами у закладах загальної середньої освіти у 2020/2021 навчальному році

Впроваджуємо інклюзивну освіту

Кiлькiсть переглядiв: 670