«Мурашники»: арт-терапевтична практика

Мета:

* допомога дітям та дорослим в адаптації до нових умов життя і життєвих процесів;

* пошук і знаходження свого місця в структурі чогось (колектива, місця проживання);

* краще відчуття себе, отримання погляду нібито «зверху» на те, що відбувається всередені:

* що я проявляю?

* що ховаю, що залишається непроявленим?

Мурахи – це одні з небагатьох комах, які мають здатність пристосовуватися до різних середовищ і умов існування. Вони існують майже в усіх екосистемах: з бактеріями, грибами, іншими комахи. Вони мають здатність адаптуватись і на болотах.

У них є певна структура і є спільнота, яка дивовижним чином функціонує в складних умовах.

Мурахи існують разом, але у кожного з них є своє місце: певна роль і професія – те, за що він відповідає.

Ці комахи вміють домовлятись, працювати в команді.

Ця психологічна вправа доступна до виконання разом із дітьми.

Алгоритм вправи:

1. Знайди затишне місце. Візьми аркуш паперу, олівці чи фарби.

2. Як би ти міг/могла уявити зараз свій (колектив/клас/нове місце проживання) як мурашник, то яким би він був? Роздивись в деталях образ, що з’являється.

3. Намалюй свій мурашник.

Дай відповіді на наступні запитання:

- Яка структура твого мурашника? Як виглядає його простір?

- Де мурахи працюють? Навчаються? Відпочивають?

- Чи є там твоє місце? Де саме воно? Опиши це місце.

- Де найбільш безпечне місце для тебе?

- Як мурахи взаємодіють між собою?

- Хто головний? Хто із ким дружить? А з ким можливі конфлікти?

- Які ресурси ти бачиш на цьому малюнку?

- Які є можливості і обмеження у мурашників?

- Як те, що ти описав/ла, стосується твого життя?

*Авторка методики: Вікторія Назаревич - PhD, експертка з методів творчої саморегуляції мистецькими засобами, арт-терапевтка.

Кiлькiсть переглядiв: 48