«Мурашники»: арт-терапевтична практика
Мета:
* допомога дітям та дорослим в адаптації до нових умов життя і життєвих процесів;
* пошук і знаходження свого місця в структурі чогось (колектива, місця проживання);
* краще відчуття себе, отримання погляду нібито «зверху» на те, що відбувається всередені:
* що я проявляю?
* що ховаю, що залишається непроявленим?
Мурахи – це одні з небагатьох комах, які мають здатність пристосовуватися до різних середовищ і умов існування. Вони існують майже в усіх екосистемах: з бактеріями, грибами, іншими комахи. Вони мають здатність адаптуватись і на болотах.
У них є певна структура і є спільнота, яка дивовижним чином функціонує в складних умовах.
Мурахи існують разом, але у кожного з них є своє місце: певна роль і професія – те, за що він відповідає.
Ці комахи вміють домовлятись, працювати в команді.
Ця психологічна вправа доступна до виконання разом із дітьми.
Алгоритм вправи:
1. Знайди затишне місце. Візьми аркуш паперу, олівці чи фарби.
2. Як би ти міг/могла уявити зараз свій (колектив/клас/нове місце проживання) як мурашник, то яким би він був? Роздивись в деталях образ, що з’являється.
3. Намалюй свій мурашник.
Дай відповіді на наступні запитання:
- Яка структура твого мурашника? Як виглядає його простір?
- Де мурахи працюють? Навчаються? Відпочивають?
- Чи є там твоє місце? Де саме воно? Опиши це місце.
- Де найбільш безпечне місце для тебе?
- Як мурахи взаємодіють між собою?
- Хто головний? Хто із ким дружить? А з ким можливі конфлікти?
- Які ресурси ти бачиш на цьому малюнку?
- Які є можливості і обмеження у мурашників?
- Як те, що ти описав/ла, стосується твого життя?
*Авторка методики: Вікторія Назаревич - PhD, експертка з методів творчої саморегуляції мистецькими засобами, арт-терапевтка.